Összes oldalmegjelenítés

Címkék

liszt (63) tojás (59) cukor (56) sütőpor (48) tej (45) vanília (36) porcukor (32) margarin (29) vaj (25) dió (18) kakaó (18) olaj (16) csoki (15) (13) citrom (11) puding (11) méz (10) fahéj (8) mazsola (8) lekvár (7) élesztő (7) citromhéj (6) szódabikarbóna (6) tejszín (6) zselatin (6) rum (5) szegfűszeg (5) ételfesték (5) keményítő (4) kókuszreszelék (4) meggy (4) narancs (4) sajt (4) zsír (4) eper (3) tejföl (3) alma (2) barnacukor (2) gyömbér (2) kávé (2) köménymag (2) mák (2) nektarin (2) szezámmag (2) tehéntúró (2) ecet (1) erdei gyümölcsök (1) gomba (1) habfixáló (1) konyak (1) mascarpone (1) szegfűbors (1) szilva (1) tejpor (1) virsli (1) zselé (1) zsemlemorzsa (1) ánizs (1) őszibarackbefőtt (1)

2012. december 23., vasárnap

A plébános mézeskalácsa

Kedves szomszédomtól kaptam a receptet, ez a legjobb mézeskalács, amit süttem valaha, pedig már próbálkoztam egy párral. Olyan milyennek lennie kell: omlós, fahéj és ánizs illatú, jól nyújtható,kiadós,rengeteg lesz belőle, tökéletes.


Én még egy kicsit töltöttem az időmet vele, színeztem írókáztam.

Hozzávalók. 1 csomag Rama margarin, 3 dl méz, 1o dkg barna cukor, 2o dkg kristálycukor, 3dl tejszín, Mézeskalács fűszerkeverék(ánizs, fahéj, szegfűszeg, szegfűbors, gyömbér), 2 kanál szódabikarbóna, 1 kg liszt
Íróka: 1 tojásfehérje, 2o dkg porcukor, kevés citromlé, 2 kanál étkezési keményítő
Színezés: 1 zselatin por, 3 kanál forró víz, piros zselés ételfesték

Elkészítés: A tejszínt kemény habbá verjük, és a mézet felmelegítjük.A cukrokat a margarinnal és a fűszerekkel habosra keverjük, majd hozzáadjuk a mézet és tejszínt. Ehhez kavarjuk apránként a lisztet és a szódabikarbónát, majd simára gyúrjuk.6 cipót készítve belőle 1 napig a hűtőben tartjuk. Másnap kinyújtjuk, formákra vágjuk és 5-8 perc alatt sütjük meg. Vigyázat hamar megég!
Színezés:A zselatint simára keverjük a vízzel gőz felett , színezzük, majd gyorsan festünk ecsettel, mert hamar köt meg.
Íróka: felverjük kemény habbá a tojásfehérjét, majd hozzaadjuk szerre a porcukrot és keményítőt, végül a citromlevet. Zacskóba töltjük, majd tűvel kijukasztjuk a zsacskót és lehet rajzolni. Hamar szárad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése